Programul ”Creștem România BIO”, lansat de Carrefour România, la a treia ediție. Fermierii se pot înscrie de astăzi, 1 aprilie
Pentru al treilea an consecutiv, Carrefour România sprijină producătorii de legume și fructe în conversia la agricultura ecologică, prin programul original ”Creștem România BIO”.
- Producătorii care dețin în proprietate o suprafață minimă cultivată de 2000 mp de sere sau solarii, sau de 2 ha pentru culturi în câmp deschis, se pot înscrie în programul „Creștem România BIO”, între 1 și 30 aprilie
- Fermierii selectați primesc asistență pentru certificare Ecocert, costurile fiind suportate integral de Carrefour pe toată durata procesului
- Beneficiarii au, de asemenea, garanția unor contracte ferme pentru desfacerea producției în hipermarketurile Carrefour, inclusiv pe perioada conversiei și timp de doi ani după obținerea certificării
- Anul acesta, pe rafturile Carrefour vor ajunge primele căpșune 100% bio ale primului agricultor certificat eco în cadrul acestui program
Carrefour România anunță lansarea celei de-a treia ediții a programului „Creștem România BIO”, o mișcare națională de susținere a agriculturii sustenabile și de încurajare a obiceiurilor sănătoase de consum, având la bază produsele bio, potrivit unui comunicat remis bio.agrointel.ro.
Aceasta este prima și cea mai amplă inițiativă prin care Carrefour investește în dezvoltarea unei agriculturi locale curate și în următoarea generație de cultivatori români cu certificare ecologică.
Programul este implementat în parteneriat cu Ecocert, organism care asigură serviciile de certificare a producției agricole, atestând conformitatea produselor cu standardele ecologice.
În acest an, producătorii interesați de conversia la agricultura ecologică sau care au început deja procesul de conversie se pot înscrie pe https://crestemromaniabio.ro în intervalul 1-30 aprilie. Formularul, precum și criteriile de eligibilitate pentru ediția 2021 sunt disponibile pe pagina https://crestemromaniabio.ro/aplica-acum.
Orice producător își poate depune candidatura dacă îndeplinește câteva condiții:
- Produce legume sau fructe proaspete (cerealele și produsele procesate se exclud)
- Are o suprafață minimă cultivată de 2000 mp (pentru spații protejate, precum sere sau solarii) sau de 2 ha (pentru culturi în câmp deschis)
- Deține în proprietate suprafața minimă pe care dorește să o treacă în conversie.
Este persoană juridică, poate înființa o firmă sau este deja în procesul de înființare a unei firme (PFA, II, SRL, IF etc.) - Deține, închiriază sau dezvoltă pe perioada conversiei un spațiu de depozitare/ambalare autorizat sanitar-veterinar de către ANSVSA
- Poate ambala articolele la condiționări diverse (ex. gramaj 100 g, 250 g, 1 kg etc.)
- Deține sau poate închiria un mijloc de transport conform cerințelor (frigorific, termodiagramă electronică etc.) pentru a transporta produsele până la magazinele/depozitele Carrefour, în funcție de standardul produsului.
Programul este deschis inclusiv producătorilor care au început deja procesul de conversie. În funcție de tipul de cultură agricolă, conversia poate dura între 1 și 3 ani.
”Ambiția Comisiei Europene este ca până în 2030 suprafețele ocupate de culturi organice să reprezinte cel puțin 25% din totalul celor aflate în exploatare la nivelul întregii Uniuni. În România, doar 1,53% din suprafețele destinate agriculturii sunt astăzi exploatate ecologic, alte 1,33% fiind în proces de conversie, potrivit Eurostat. Este un context european și național care ne dă toate motivele să continuăm «Creștem România BIO» ca demers strategic prin care punem umărul la crearea unor noi standarde în agricultură și la întărirea ecosistemului de producători, organisme de certificare și consumatori. Din agricultura bio avem cu toții de câștigat: mediul este mai bine protejat, consumatorii au acces la alimente mai bune și mai sănătoase, iar producătorii primesc un sprijin prețios pentru a obține certificarea – un proces adesea anevoios, ce necesită timp și resurse pe care majoritatea nu le au. Iar acest program continuă pentru că suntem convinși că viitorul este despre o hrană mai bună pentru toți și un mediu mai sănătos”, a spus Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România.
Beneficiile producătorilor, viitori parteneri Carrefour:
- un contract ferm pe perioada de conversie (1-3 ani) și încă 2 ani după momentul în care devin producători bio, precum și garanția că își vor putea vinde recolta la prețuri corecte în rețeaua magazinelor Carrefour;
- preluarea costurilor de certificare pentru toată perioada de conversie, atât în cazul agricultorilor care urmează să își certifice pentru prima oară culturile, cât și în cazul celor care sunt deja în proces de conversie;
- consiliere pentru procesul de conversie la bio, în ceea ce privește procedura de elaborare a dosarului, în parteneriat cu organismul de certificare Ecocert;
- promovarea și vânzarea produselor rezultate din al doilea an, sub eticheta „în conversie la BIO”, la un preț superior produselor din agricultura convențională. Carrefour este primul retailer care a introdus această etichetă prin care sprijină agricultorii în procesul de conversie și, totodată, desfășoară acțiuni de educare a consumatorilor cu privire la beneficiile produselor organice;
- susținere și consiliere pentru dezvoltarea afacerii, oferind inclusiv suport de marketing și promovare pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate.
În primii doi ani de funcționare, 2019 și 2020, în program s-au înscris peste 600 de fermieri locali. O parte din ei au început încă de anul trecut să le ofere clienților magazinelor Carrefour produse proaspete – legume și fructe – provenite din culturi aflate în proces de conversie. Și în acest an, în funcție de sezon, clienții vor găsi pe rafturi: salată verde, ceapă, roșii, dovlecei, zucchini, ardei, castraveți, zmeură, mure, pepene verde și galben, morcovi, cartofi albi și mov, alune de pădure, mere, verdeață, usturoi verde, plante aromatice, toate purtând eticheta unică de la Carrefour “în conversie la BIO”.
Despre Carrefour
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară, sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, program în cadrul căruia a introdus, în premieră în România, eticheta „În conversie la BIO”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar, cât și prin transfer de expertiză înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România.
Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează „Punem Preț pe Plastic”, un program de economie circulară care vizează reducerea cantității de ambalaje din plastic și introducerea plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la programul Banca de Alimente al Crucii Roșii și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.